Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Zbiór zakładanych tematów i postów ważnych kiedyś, tu trafiają tematy nieaktualne i przedawnione.
maciek1991
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 13 sty 2008, 14:33

Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: maciek1991 »

Siema. Widzialem np. w utworze The Hitmen - Like I smack that love że on dopasował wokal akona do jego utworu zbytnio nie przyspieszając go lub nie przyspieszając w ogole... juz nie pamietam ale własnie chciałbym zremiksowac utwor z duzo wolniejszym wokalem niz 140 bpm czy da sie tak zrobic zeby za bardzo nie przyspieszac wokalu a zeby zgrał sie z podkładem?? bardzo prosiłbym o pomoc...
Gimbus
Specjalista
Posty: 1625
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:49

Re: Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: Gimbus »

No raczej sie nie da xD
Luxus

Re: Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: Luxus »

Hyperallstars - fachowa opinia xD

Maciek, spróbuj najpierw przyspieszyć ten wokal do tempa utworu i wtedy podłóż go pod niego. Potem jak już zgrasz całość, możesz ewentualnie zmniejszyć jej tempo do takiego jakie Ci pasuje. Taki jest raczej najprostszy sposób, inaczej się nie da.

pozdrawiam.
Gimbus
Specjalista
Posty: 1625
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:49

Re: Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: Gimbus »

Ale on chciał vocal w tempie 100 uzyc w tempie 140 bez przy&#347 ;p ieszania ;D
Awatar użytkownika
dycha
Weteran
Posty: 754
Rejestracja: 30 wrz 2008, 21:31

Re: Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: dycha »

właśnie zawsze sie nad tym zastanawialem. jestem dalej ciekaw jak to zrobic :)
Awatar użytkownika
DJ Adammo
Weteran
Posty: 654
Rejestracja: 05 lip 2008, 16:42

Re: Dopasowanie wolnego wokalu do szybkiego bitu...

Post autor: DJ Adammo »

I już macie odpowiedź ;)
Stary temat ale będzie dla każdego odpowiedź ;)

Jeśli chcesz zrobić to żeby nie było detonacji wokalu a wpasować go w szybszy BPM to najlepiej jest pociąć wokal w miejscach o najniższej amplitudzie, a najlepiej w samym środku spektrum, jeśli jest to osiągalne w danym wokalu. Z dobrze pociętym wokalem wracasz do FL'a i układasz ręcznie wokal. wiadomo, nie będzie to idealnie brzmiało ale zawsze jest coś niż nic.

I druga metoda która w Twoim wypadku nie wiem czy będzie miała sens.. bo z 100BMP na 140BPM to raczej spora różnica... ;/

Chodzi o to, że tak między 10-15BPM różnicą można zawsze przy&#347 ;p ieszyć wokal do wymaganego parametru ;) Wiadomo, wokal ulegnie detonacji, czasami nawet ponad sopranowe dźwięki, ale w małej różnic BPM zakładając, że wokal ma 135 a podkład 140 zawsze można zwiększyć prędkość a w samym wokalu zmniejszyć tonację poniżej nutki C#. Przy dobrym wsłuchaniu jest różnica, ale nie wielka.

Myślę, że się przyda ;)
Pozdrawiam xD
Zablokowany