rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Jeżeli masz pytanie dotyczące sprzętu, napisz, a na pewno ktoś pomoże ci rozwiązać twój problem.
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: J-R »

Techno jako zbiór stylów muzycznych
W Polsce pod terminem techno rozumie się zwykle muzykę o następujących wspólnych cechach:
• stosowanie wyłącznie sztucznie generowanych brzmień elektronicznych
• tworzenie muzyki przez miksowanie tych brzmień z całkowitym pominięciem zapisu
nutowego, lecz tylko przy zastosowaniu specjalizowanych urządzeń, takich jak miksery, gramofony
ze zmiennym tempem odtwarzania, samplery i zniekształcacze dźwięku, wywodzące się od
dyskotekowych diskjokeyów
• taneczny i "psychodeliczny" klimat - osiągany przez regularnie powtarzane tło rytmiczne,
na które są nakładane zwykle dość atonalne i również regularnie powtarzane główne brzmienia
• teksty ograniczone do absolutnego minimum lub zupełny brak wokalu
Techno dzieli się na wiele innych podstylów, które różnią się sposobami aranżacji, tempem i
najczęściej stosowanymi rytmami podstawowymi. Stylów tych jest wiele i ciągle powstają nowe.
Do najważniejszych można zaliczyć:
• 4-Beat
• Acid techno - szybka, energiczna, "pompująca" odmiana, pochodzi z Londynu.
• Ambient techno - wywodzący się z ambientu styl relaksujący, ze spowolnionym tempem,
fragmentami "rozmytego" wokalu i miękkich brzmień głównych.
• Detroit techno - najbardziej klasyczny ze stylów techno, kontynuujący tradycję pierwszych
nagrań powstałych w Detroit
• Freetekno
• Gabber - ekstremalny styl, liczba uderzeń na minutę osiaga nawet >200 BPM
• Ghettotech
• Happy hardcore
• Hardcore techno - Ciężka odmiana techno. Powiązana lub niekiedy nawet utożsamiana z
Gabberem.
• Hardstyle - Styl wywodzący się z Hardcore'u i Trance'u, choć nieco łagodniejszy od tego
pierwszego, często bliższy nawet Hard Dance. Charakteryzuje się stosunkowo twardym beatem.
• Minimal techno - gatunek w którym brzmienie jest ograniczone do samego czystego
podkładu rytmicznego, który jednak charakteryzuje się większą złożonością niż w house i rave
• Schranz - Bardzo ciężkie, mroczne i undergroundowe techno. Niezwykle popularne w
Niemczech. Twórcą słowa i najbardziej znanym przedstawicielem tego gatunku jest Chris Liebing.
• Speedcore - ekstremalny styl muzyki Hardcore Techno, liczba uderzeń osiąga minimum
360 BPM
• Terrorcore - >250BPM, duża ilosć sampli mających wzbudzać dreszcz
• Tekno
Bezpośrednio z techno wywodzą się też, i często są nadal do niego zaliczane, następujące style
muzyczne:
• Trance - styl, w którym położony jest maksymalny nacisk na wprowadzenie tańczących w
trans; osiąga się to przez "falujący", monotonny, na okrągło powtarzany rytm i przytłumione, główne
brzmienia, dochodzące jakby "spod ziemi"
• Rave - styl pokrewny muzyce house, powstały w Londynie; charakteryzuje się dużą ilością
wykorzystywanych sampli
Techno funkcjonuje głównie jako muzyka taneczna, która jest tworzona nie po to aby jej słuchać,
lecz aby przy niej tańczyć. Techno jest zazwyczaj tworzone na żywo przez muzyka nazywanego
DJ-em, który "komponuje" tę muzykę z sampli nagranych na płyty winylowe, dodatkowo
przetworzonych przez całe instrumentarium urządzeń zniekształcających i miksujących dźwięki.
Sample są tworzone i nagrywane przez innych muzyków specjalizujących się w tworzeniu w studiu
nowych brzmień i rytmów. Dobry DJ posiada zwykle cały zestaw płyt z samplami i cały czas
poszukuje nowych brzmień.
Oprócz tego, pierwotnego dla techno sposobu tworzenia tej muzyki, istnieją też bardziej klasyczne
zespoły muzyczne, które nagrywają od razu gotową muzykę w normalnych studiach muzycznych i
sprzedają ją w normalny dla muzyki rozrywkowej sposób, czyli na płytach oraz w formie teledysków.
Jednymi z najbardziej znanych tego rodzaju zespołów jest The Prodigy.
Istnieją też grupy DJ'ów, które specjalizują się w nieco innym tworzeniu tej muzyki, stosując
elektroniczne instrumenty klawiszowe i perkusyjne, które "grają" stworzonymi wcześniej
samplami-brzmieniami, dostarczanymi przez podłączone do nich komputery. Grupy te stanowią
jednak rzadkość ze względu na to, że tworzenie w ten sposób muzyki na żywo jest bardzo trudne!!!
Historia techno
Na ogół przyjmuje się, że techno powstało z post-dyskotekowej muzyki house, popularnej w Detroit
i Chicago, w połowie lat 80. Za początek techno uważa się założoną w 1984 przez grupę
kilkunastoletnich, głównie czarnoskórych DJ'ów, uczących się w średnich szkołach w Detroit, polową,
nielegalną dyskotekę, pod namiotem, o nazwie "Techno City". DJ'e ci grali tam muzykę opartą na
rytmach House, ale tworzoną na bazie wymyślonych przez siebie, całkowicie syntetycznych brzmień.
Dyskoteka ta zyskała szybko bardzo liczne grono stałych bywalców, którzy zaczęli się do niej
przenosić z bardziej tradycyjnych dyskotek. Po osiągnięciu takiego sukcesu wielu z tych DJ'ów
zaczęło jeździć po całych Stanach Zjednoczonych i organizować podobne dyskoteki polowe pod
innymi wielkimi miastami.
W 1988 roku Neil Rushton zebrał na jednej płycie pt: "Techno! The New Dance Sound Of Detroit"
zbiór najbardziej charakterystycznych brzmień tej muzyki. Od tego czasu rozpoczął się żywiołowy
rozwój techno na całym świecie.
W Anglii, brzmienia te zaczęli wykorzystywać londyńscy DJ'e i na wzór kolegów z Detroit zaczęli
organizować polowe dyskoteki na pustych placach wokół autostrady M1, które jako nielegalne były
początkowo rozganiane przez policję, aby się po dwóch latach przyjąć jako stały element
"londyńskiego krajobrazu".
W Niemczech techno natrafiło również na bardzo podatny grunt. Jego rozsadnikiem stała się Love
Parade w Berlinie, zorganizowana po raz pierwszy we wrześniu 1989 roku, jako początkowo
niewielka impreza plenerowa przez grupę londyńskich i niemieckich DJ-ów. Impreza ta rozrosła się
po kilku latach do największej na świecie imprezy techno przyciągającej rokrocznie setki tysięcy
ludzi.
Techno w Polsce zostało zapoczątkowane przez klub "Alcatraz" w Łodzi, który w październiku 1989
zorganizował pierwsze w kraju "rave party", prowadzone przez ściągniętych z Love Parade
niemieckich i brytyjskich DJ'ów. Od 1997 do 2003 roku w Łodzi odbywała się co roku Parada
Wolności, wzorowana na berlińskiej Love Parade, organizowana przez byłych właścicieli klubu
Alcatraz.
Szczyt popularności techno przypadł na lata 1997-1999. Od roku 2000 zaczyna się na całym świecie
obserwować spadek popularności tego stylu, głównie na korzyść hip hopu. Od 2005 roku techno
staje się znowu popularne i zaczyna powoli powracać.
Techno jako zjawisko kulturowe
DJ na imprezie techno
Techno, jako kultura masowa,
powstało w silnej opozycji do kultury wytworzonej przez muzykę rockową. Trzema najbardziej
charakterystycznymi cechami tej kultury są:
• Świadoma rezygnacja z buntowniczego i idealistycznego ducha związanego z rockiem i
innymi stylami muzycznymi.
• Pełna, entuzjastyczna akceptacja wszystkiego, co niesie z sobą nowoczesność - nazywana
często "szokiem przyszłości".
• Skrajna tolerancja, czyli akceptowanie każdego bez względu na kolor skóry, wiek i
wyznawane poglądy - ale pod jednym warunkiem - że ten ktoś chce uczestniczyć we wspólnej
zabawie, lub chociaż w niej nie przeszkadza.

Tags:
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

04.05.2007-HOUSE

Post autor: J-R »

House

House to gatunek muzyczny mający swe początki w muzyce disco lat 70. Definicja jego nazwy jest
przypisywana nazwie klubu Warehouse w którym to między innymi narodził się ten gatunek.
Historia
House ma swe początki w latach 70. To właśnie w tych czasach w Stanach Zjednoczonych,
w miastach takich jak Nowy Jork czy Chicago, zaczęto grać muzykę disco. Były to początki
miksowania i zwiększenia roli prezenterów.
Gatunek disco po pewnym czasie zaczął przeżywać kryzys związany z coraz większą
komercjalizacją i znudzeniem słuchaczy tymi samymi motywami. Niechęć do tej muzyki wzbudzała również jej
popularność w środowiskach homoseksualnych. Często dochodziło do publicznego niszczenia płyt
z tą właśnie muzyką, jak na przykład słynne publiczne spalenie 100 000 płyt na stadionie w Chicago.
Powstawała scena podziemna disco - underground disco, gdzie muzyka była ostrzejsza i bardziej
energetyczna niż mainstreamowe disco. U schyłku lat 70 powstały pierwsze kluby zaspokajające
zapotrzebowanie na taneczną muzykę: Warehouse, Music Box Przełomem dającym początek
muzyce House były eksperymenty i innowacje wnoszone do gatunków muzycznych takich jak underground
disco, funk, soul a także klasycznego brzmienia filadelfii. Pierwsze brzmienie zaczątków muzyki
House można było usłyszeć właśnie w klubie Warehouse w Chicago, gdzie rezydentem
1977 - 1983 był DJ Frankie Knuckles. Dla bywalców klubu serwował mieszankę powyższych gatunków
wzbogacaną i modyfikowaną o nowe brzmienia. Nie mogąc zdobyć nowych, świeżych nagrań z
muzyką taneczną postanowił tworzyć własne utwory wykorzystując do tego posiadane, osłuchane
nagrania disco. Uzbrojony w żyletkę i magnetofon szpulowy przerabiał stare kawałki, wycinał części
zbędne, wydłużał partie taneczne, z których wycinał różne fragmenty, zmieniał tempo i wstawiał
nowe elementy oraz dodawał instrumenty i brzmienia perkusyjne w celu wzmocnienia beatu.
Śladami Knucklesa poszli Jesse Saunders, Farley Jackmaster Funk oraz Ron Hardy
(z klubu "Music Box"). Właśnie Jesse Saunders i Farley Jackmaster Funk chcąc jeszcze udoskonalić nowo powstały
gatunek zastąpili elementy perkusyjne beatem 4/4 z automatu perkusyjnego o wysokim tempie
około 120 do 130 bpm. Wczesny house z Chicago określano czasem mianem Hi-Nrg właśnie z
powodu jego żywiołowości.
W Nowym Yorku w tym czasie działał odpowiednik chicagowskiego Warehouse, klub Paradise
Garage, w którym za deckami stanął Larry Levan (odrzuciwszy wcześniej propozycję rezydentury
w Warehouse z powodu... niechęci do przeprowadzek). Od samego początku nurtu house muzyka
grana w Paradise Garage różniła się nieco tempem. Często można też było w niej usłyszeć wpływy
R'N'N czy Soulowe, zwłaszcza wokal.
Nieco później Frankie Knuckles otworzył własny klub Power Plant. Knuckles odkrył też kolejne
urządzenie - automat Roland TR-909, który zakupił od Derricka Maya (jeden z pionierów techno
i częsty bywalec klubów w Chicago). Powszechnie zaczęto stosować syntezatory Rolanda
(między innymi wspomniany TR-909) do produkcji zarówno nowych, jak i do przerabiania starszych utworów,
a muzykę tą, często różniącą się od Disco głównie brzmieniem, zaczęto nazywać House. Prawdziwa
eksplozja popularności nastąpiła, gdy Farley otrzymał czas antenowy w radiu WBMX. Wraz z Mickey
Oliverem, Ralphem Rosario, Mario Diazem, Julianem Perezem i Stevem Hurleyem (znani jako Hot
Mix 5) grał swoje sety codziennie po północy. Niedługo potem House zaczął wychodzić po za granicę
USA. W roku 1986 w Wielkiej Brytanii pojawiła się kolejna postać na scenie house, która
zrewolucjonizowała ten gatunek. Mowa tutaj o Marshallu Jeffersonie, który jako pierwszy
wprowadził elementy pianina do housowego utworu. Wraz z legendarną grupą Phuture (Spanky, Herbie i dj
Pierre) stworzył podgatunek tej muzyki - acid house, który odróżniał się głównie dzięki kolejnej
modyfikacji - użycie syntezatora TB-303, który domyślnie przeznaczony był dla gitarzystów.
Po raz pierwszy uczynili to oficjalnie w utworze "Acid Trax".
Legendarny utwór Marshalla "Move your body", często gościł na antenie pirackich rozgłośni
radiowych w Londynie. Także to nagranie było uznawane za hymn muzyki house i było grane w
kilku londyńskich klubach, m.in. w "Delirium".
W połowie lat 80. wraz z propagacją muzyki house powstały pierwsze wytwórnie zajmujące się
głównie tym gatunkiem: DJ International i Trax (obie z Chicago).
Trax, należące do Larrego Shermana skupiło się na eksperymentalnych numerach i wydawało
różnorodne brzmienia housowe np. pierwszy wydanie "Wanna Dance" Jesse'go Saundersa;
natomiast DJ International wydawało brzmienia housowe czysto związane z disco. Niejako obie
wytwórnie przyczyniły się mocno do promocji house poprzez organizowanie imprez objazdowych
oraz wydawanie składanek płytowych jak np. seria "Jack Trax". Wytwórnie oprócz działania na
rynku lokalnym starały się promować nową muzykę w Europie, szczególnie w Wielkiej Brytanii.
Pierwszym oficjalnym hitem w Anglii stał się "Love Can't Turn Around" nagrany przez Farley
Jackmaster Funk. To nagranie było coverem starej piosenki Isaaca Hayesa. We wrześniu 1986 ten
utwór osiągnął 10 pozycję. Cztery miesiące później, kolejny hit muzyki house "Jack your body"
JM Silka dotarł do miejsca pierwszego na listach przebojów w Wielkiej Brytanii.
Wkrótce pojawiały się kolejne brzmienia, które były związane z poszukiwaniem nowych rozwiązań i
co raz większą chęcią wdrożenia nowego gatunku do współczesnego świata. Armand Van Helden
spróbował wymieszać jungle'owy bas z housowym beatem, potem dorzucić trochę wokali no i
oczywiście przyspieszyć tempo w ślad za producentami z Wielkiej Brytanii. Tak powstałą muzykę
zaczęto określać mianem garage. Nazwa podgatunku wywodzącego się z New Jersey pochodzi od
legendarnego Nowo Jorskiego klubu Paradise Garage gdzie grany house był mocno zbliżony do
późniejszego Garage. Pierwsze oficjalnie produkcje czysto garage'owe powstały już po jego
zamknięciu. Prawdopodobnie pierwszym nagraniem garage'owym byla plyta Todda Terryego Touch
Me Baby. Do bogatego zbioru utworów należał np. "You Don't Know" "Serious Intention" czy
"Off The Wall" Paula Scotta. Powstały też liczne wytwórnie w New Jersey oraz w Nowym Jorku zajmujące
się promowaniem tego podgatunku house. W 1987 roku rozpoczął się napływ twórców house do
Nowego Yorku, między innymi dj Pierre z Chicago i Mark Kinchen z Detroit, którzy razem z lokalnymi
muzykami (Roger Sanchez, Todd Terry,...) stworzyli silną scenę. W całych Stanach Zjednoczonych
muzyka house odnosiła sukcesy. W Wielkiej Brytanii mimo wczesnych początków, dalej była
rzadko spotykana w klubach. Dopiero na Balearach, a dokładnie na Ibizie gdzie od lata 1988 brzmienia
z USA odnalazły rzeszę zwolenników. Wplatane w sety przez np. Alfredo Fiorillo czy Dj'a Ku
numery housowe odniosły wielki sukces z pomocą zabawowej atmosfery wspomaganej przez ecstasy.
Wśród ludzi odwiedzających Ibizę znalazł się w pewnym czasie sam Paul Oakenfold, nie znany wtedy
szerszej publiczności. Tutaj podchwycił amerykańskie brzmienia i postanowił je wypromować w
swoim kraju. Z trudnościami zorganizował kilka cyklicznych imprez np "The Future" czy
"Spectrum", które przyciągały nie tylko stałych bywalców klubów na Balearach, ale i nie znających jeszcze
nowych brzmień klubowiczów. Powoli house ogarniał Anglię. Zaczęli go grać Mr C, Eddie Richards
czy Kid Batchelor. Informacje o nowym gatunku zostały szeroko objęte w prasie. Pojawiały się liczne
nielegalne imprezy, które zbierały tłumy ludzi, organizowano je początkowo w halach fabrycznych,
a później na świeżym powietrzu.
Oprócz sceny angielskiej muzyki house mocno wyseparowały się również scena francuska oraz
niemiecka z charakterystycznymi dla nich brzmieniami.
Podgatunki muzyki house
• Acid house
• Ambient house
• Break house
• Chicago house
• Click house
• Club house
• Deep house
• Disco house
• Dreaming house
• Dub house
• Electroclash
• Electro house
• French house
• Funky house
• Garage (speed garage)
• Hard House
• Jazzy house
• Latino house
• Micro house
• Minimal house
• Positive house
• Progressive House
• Scouse house
• Tech house
• Tribal house
• UK garage (2 step)
• Uplifting house
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

o4.05.2007-Trance

Post autor: J-R »

Trance

Trance, odmiana muzyki elektronicznej bazująca na chwytliwej melodii i dość prostej
melodycznie, rytmicznej linii basowej zwykle wspieranej wyższą i rozwinientą dynamiczną linią pomocniczą.
Znajduje się tu też znane ustawienie stopy 4x4, konieczne do umieszczania kawałków w setach, co w
przypadku Trance jest zjawiskiem bardzo częstym. Gatunek ten nie zalicza się do muzyki easy-listening
[łatwej do słuchania], ze względu na złożoną konstrukcję i dużą ilość odgrywanych w jednym czasie ścieżek.
Wśród podgatunków wyróznia się między innymi progressive, goa trance, psychedelic trance,
hard-trance, uplifting oraz czasem euro-trance będący określeniem najbardziej komercyjnej
i nie zawsze ambitnej wersji.

Obecnie muzyka ta staje się jedną z najbardziej popularnych odmian muzyki
elektronicznej przy czym powoli staje się popularna także w polskich klubach muzycznych.
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

04.05.2007-Drum and Bass

Post autor: J-R »

Drum and Bass
Drum and bass (często także drum'n'bass, dramenbejs, d&b, DNB) - rodzaj szybkiej muzyki
elektronicznej, zazwyczaj tworzonej z przeznaczeniem na parkiet (jump-up, techstep) o tempie od
około 160 do 180 bpm. Istnieją też odmiany charakteryzujące się rozbudowaną linią melodyczną,
nazywane czasami inteligentnym dnb, takie jak atmospheric dnb czy jazzy dnb, oraz drum and bass
reprezentujący bardziej ciemne, ciężkie brzmienie - np. hardstep czy darkstep, zwane ogólnie
darksidem.

Muzyka dnb charakteryzuje się głębokim basem i szybką, synkopowaną, skomplikowaną
(czasami bardzo) linią perkusyjną (bitem). Korzenie tej muzyki nie są do końca klarowne. Dnb wywodzi się
m.in. z takich gatunków jak rave, ragga, jungle i happy hardcore, czy też breakbeat.

Gatunek ciągle ewoluuje, powstają jego nowe mutacje, takie jak house and bass, latino, neurofunk,
liquid funk. Gałąź liquidowa jest ostatnią, która wyodrębniła się w ewolucji gatunku i jako jedyna
przeżywa rozkwit, pozostałe odmiany od 2004 roku przeżywają głęboką stagnację, zwłaszcza na
Wyspach Brytyjskich. Ewolucja gatunku nadal trwa - właśnie w roku 2004, wyodrębnił się nowy styl
zwany technoidem.

Kolebką drum and bassu w Polsce jest Łódź (Sonic Trip, Klinika Pozytywnych Wibracji, Weekenders)
, skąd popularność tej muzyki rozprzestrzeniła się na cały kraj. Obecnie ważnymi ośrodkami sceny
drum and bass są Warszawa (tension cru, bass brigade), Kraków (thc undaground, neverafter),
Trójmiasto (noiz emitters), Łódź oraz ostatnio Górny Śląsk (neuropunks) i Zielona Góra (cube
syndicate).

Do producentów tej muzyki możemy zaliczyć:

Aphrodite, Bad Company, Ganja Kru (Dj Hype, DJ Zinc, Pascal), Andy C, Ed Rush & Optical, LTJ
Bukem, Blame, John B, J Majik, Marcus Intalex, Goldie, High Contrast, Dieselboy, Polar, Teebee,
Noisia, Corrupt Souls, Muffler, BSE, Hive, Technical Inch, Dom&Roland, Ez rollers, Calyx, Skynet (...)

Wytwórnie wydające nagrania muzyki d’n’b:

Moving Shadow, Virus, Urban Takeover, Ram Records, Good Looking Records, Beta Recordings,
Hospital Records, Infrared Records, Subtitles, Prototype, Covert Operations (...)
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

04.05.2007-Dance

Post autor: J-R »

Dance

Dance - potoczne określenie kilku zbliżonych gatunków muzyki tanecznej (klubowej),
wywodzących się z muzyki house.

Początkowo termin ten dotyczył głównie muzyki eurodance, popularnej w latach dziewięćdziesiątych.
Charakteryzowała się ona rytmiczną melodią, kobiecym wokalem oraz wstawkami rapowanymi
przez mężyczyznę. Gatunek ten miał licznych reprezentatów, z których najbardziej znani są artyści
tacy jak: Mr. President, DJ Bobo, Vengaboys, Alexia, La Bouche, Fun Factory, Culture Beat, Snap!,
John Scatman i inni.

Dziś muzyką dance określa się także najróżniejsze nowsze odmiany muzyki klubowej, blisko
jednak spokrewnione z eurodance i house. Spośród nich wymienić można gatunek określany czasem
jako New Italo Disco. Jego przedstawicielami są artyści tacy jak Gigi d'Agostino czy Prezioso.

Ponadto muzyką dance nazywane bywają często niektóre gatunki trance'u - przede wszystkim te,
w których występuje wokal. Przykładowymi artystami tworzącymi taką muzykę są: ATB, DJ's@Work,
Alice DeeJay.
Awatar użytkownika
J-R
Użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: 27 lis 2006, 13:46

04.05.2007-HIP - HOP

Post autor: J-R »

HIP - HOP

Hip-hop to zjawisko, bądź też ruch kulturowy, rozpoczęty przez Afroamerykanów i
Latynosów we wczesnych latach 70. XX wieku w nowojorskim Bronksie. Hip-hop zaczął
powoli przenikać do świata kultury masowej na początku lat 80-tych, by w następnej
dekadzie rozprzestrzenić się na każdy zakątek globu. Za początek ruchu
hiphopowego uważa się zwykle wczesne dokonania DJ Kool Herca (ok. 1969-1971), a DJ Hollywood
jest uznawany za pierwszego, który określił kulturę mianem "hip-hopu".

Cztery główne aspekty, bądź "elementy", kultury hip-hop to MCing (rapowanie),
DJing, graffiti, i b-boying (znany też jako breakdance). Piąty, dodatkowy element to
beatbox; niektórzy dodają też aktywizm polityczny, modę hiphopową, slang,
przemysł filmowy, teatr, czy nawet architekturę. Do podstawowych elementów hip-hopu ciagle
dołącza wiele innych, tworząc z niego osobną, zamkniętą i wysoko rozwiniętą kulturę
w kulturze. Hip-hop poczuwa się do pokrewieństwa z muzyką reggae w jej różnych
postaciach, z którym to ruchem łączą go społecznie postępowa i
antyestablishmentowa ideologia oraz aspekt sztuki ulicznej i folkloru miejskiego.
Rap jako awangardowy gatunek muzyczny tworzony jest zwykle za pomocą rapowania i
produkcji beatów (albo też DJingu).

Pochodząc ze zmarginalizowanych społecznie środowisk, kultura hip-hopu jest
spontanicznie niekonformistyczna w odniesieniu do zachodniego systemu wartości i estetyki.

//scalam tematy - DJ Focus
Luxus

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: Luxus »

Dzieki takiej dawce informacji my Dj i Music Producerzy mozemy poznac historię,genezę i cel muzyki,którą jakby nie patrzec tworzymymy.Dlatego uważam,że post użytkownikaamarozopowinien zostac nagrodzony przez administratora tego forum.

Amarozo dziekuje za ten kawał dobrej roboty

-pozdrawiam-
MacRep
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:45

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: MacRep »

Kawał na prawdę dobrrej roboty...i najważniejsze, że wszystko podane dość ciekawie i przystępnie, dzięki :wink:
doom.slaw

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: doom.slaw »

Złe info o muzyce Techno...nie jest to zbiór gatunków...Techno jest samym w sobie gatunkiem muzyki elektronicznej tak samo jak Trance, czy Hardcore.
Jest to tak :

MUZYKA ELEKTRONICZNA :

Trance : Commercial, Uplift, Hard, Tech, Hardstyle...etc

House : Hard, Progressive, Jumpstyle...etc

Techno : Minimal, Schranz, Pumpin'...etc

Hardcore : Gabber, Speedcore, Terrorcore, Happy, Freeform, Trancecore...etc

Jungle : Drum & Bass, Darkstep, Hardstep...etc

etc..
to tylko kilka podgatunków, wszystkich łącznie jest ok 180.
BrEaK_MaStEr
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: BrEaK_MaStEr »

A ty myslisz ze by mu sie chcialo tak wszystki po kolei wypisywac??? Pewnie przez rok by tego nie skonczyl ;)
Awatar użytkownika
pro_dj
Weteran
Posty: 730
Rejestracja: 03 paź 2008, 15:11

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: pro_dj »

Wiecej sie nie da?? xD
MAD_MAXX

Re: rodzaje muzyki - techno, house, dance, trance, hip-hop

Post autor: MAD_MAXX »

nie napisal a skopiowal z wikipedi, przynajmniej to o hip hopie bo reszty nie sprawdzalem.

ale przynajmniej lenie co na wikipedie nie zagladaja to sie dowiedza czegos.... :p
Zablokowany