Hej .
Zabierając sie do Fl'a tak naprawde zastanawiam sie czym ta muzyka jest .
Czym jest bass?
Czym lead?
Czym jest loop i jak go uzywac?
Czy jak uloze jakis loop z paczki Vengaeance na pattern 1 i doloze do tego bass , snare i hi hat to czy to JUZ ? Tym jest beat ?
Jak to wszystko układac na playliscie ?
Jakie sa elementy składowe kawałka?
Tzn co musze zrobic by mozna to bylo nazwac kawałkiem? Co taki utwór musi zawierac?
Potrzebuje pomocy bo nie wiem jak ruszyc z miejsca Chłopcy pomozcie mi
Rozmieszczenie elementów w przestrzeni .
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:55
Re: Rozmieszczenie elementów w przestrzeni .
Utwór przede wszystkim musi mieć tempo wyrażone w jednostkach zwanych bpm, widoczne jak byk po wejściu do fla.
Kawałek musi mieć jeszcze metrum, klawisz F11, zakładka general - do techno i podobnych 4/4, timebase to coś mniej więcej jak zoom do którego możesz najbardziej powiększyć playliste.
No co musi mieć kawałek, nie słyszysz w radiu chociażby?
Bass - najlepiej jeśli w kawałku go bardziej czuć, niż słychać, obcinaj najwyższe częstotliwości, ostrożnie z reeverbem
Stopa - podstawa rytmiczna kawałka, przyjęte jest, że powinien być w centrum panoramy, nie należy w eq podbijać tych samych częstotliwości dla stopy i bassu, lepiej będą ze sobą współgrać jeśli np. stopę podbijesz przy 80hz a bass przy 120hz, ponadto warto dla bassu względem stopy zastosować efekt typu sidechain, obcinaj najwyższe częstotliwości.
Werble - bardzo ważny ozdobnik w kawałku, zazwyczaj dobrze brzmią bez większej ingerencji w eq, ale dół i tak trza obciąć, przydaje się reeverb, haty ostro dają przy reeverbie z małym roomsize i decay gdzieś 0,4 high damping i highcut do samej góry.
Dobrze jest nałożyć na werble więcej efektów panoramicznych.
Instrumenty - tu możesz czarować bez ograniczeń, pamiętaj, że w kawałku musi byc wyraźny motyw przewodni, to znaczy, nie 15 instrumentów grających tę samą melodię, tylko na upartego nawet jeden instrument w kawałku ci wystarczy jeśli ułożysz melodię, która będzie wyraźnym motywem przewodnim, a z reszty zdejmiesz trochę dynamiki
Chcesz uzyskać realnie brzmiące pianino? Zrób melodię w piano rollu, dużo operuj słupkami velocity, wyłącz ustawianie liniowe klocków i zdesynchronizuj lekko większość klocków, da to wrażenie rzeczywistego minimalnego błędu ludzkiej ręki.
Poza tym przesłuchaj kawałek z mojego podpisu
Pamiętaj, żeby nie układać monotonnych kawałków, lepiej mieć dwie zwrotki i refren i zamknąć się w trzech minutach, niż przez siedem klepać jedno i to samo, długie kawałki to wymysł dj'ów, nie umiejących szybko miksować
Kawałek musi mieć jeszcze metrum, klawisz F11, zakładka general - do techno i podobnych 4/4, timebase to coś mniej więcej jak zoom do którego możesz najbardziej powiększyć playliste.
No co musi mieć kawałek, nie słyszysz w radiu chociażby?
Bass - najlepiej jeśli w kawałku go bardziej czuć, niż słychać, obcinaj najwyższe częstotliwości, ostrożnie z reeverbem
Stopa - podstawa rytmiczna kawałka, przyjęte jest, że powinien być w centrum panoramy, nie należy w eq podbijać tych samych częstotliwości dla stopy i bassu, lepiej będą ze sobą współgrać jeśli np. stopę podbijesz przy 80hz a bass przy 120hz, ponadto warto dla bassu względem stopy zastosować efekt typu sidechain, obcinaj najwyższe częstotliwości.
Werble - bardzo ważny ozdobnik w kawałku, zazwyczaj dobrze brzmią bez większej ingerencji w eq, ale dół i tak trza obciąć, przydaje się reeverb, haty ostro dają przy reeverbie z małym roomsize i decay gdzieś 0,4 high damping i highcut do samej góry.
Dobrze jest nałożyć na werble więcej efektów panoramicznych.
Instrumenty - tu możesz czarować bez ograniczeń, pamiętaj, że w kawałku musi byc wyraźny motyw przewodni, to znaczy, nie 15 instrumentów grających tę samą melodię, tylko na upartego nawet jeden instrument w kawałku ci wystarczy jeśli ułożysz melodię, która będzie wyraźnym motywem przewodnim, a z reszty zdejmiesz trochę dynamiki
Chcesz uzyskać realnie brzmiące pianino? Zrób melodię w piano rollu, dużo operuj słupkami velocity, wyłącz ustawianie liniowe klocków i zdesynchronizuj lekko większość klocków, da to wrażenie rzeczywistego minimalnego błędu ludzkiej ręki.
Poza tym przesłuchaj kawałek z mojego podpisu
Pamiętaj, żeby nie układać monotonnych kawałków, lepiej mieć dwie zwrotki i refren i zamknąć się w trzech minutach, niż przez siedem klepać jedno i to samo, długie kawałki to wymysł dj'ów, nie umiejących szybko miksować