Proces tworzenia muzyki w FL Studio:
Dodajesz wtyczki audio (generatory) i sample do grupki w okienku zwanym Step Sequencer.
Również w Step Sequencerze ale także w Piano Rollu tworzysz segmenty ("patterny"), czyli jak w poszczególnym "bloczku" mają grać konkretne dźwięki.
Potem te bloczki ustawiasz na Playliście - które, jak i kiedy mają grać. Tam również znajdują się klipy dźwiękowe (sample, które nie zasługują na własny pattern bo np. grają tylko raz w utworze albo są długie. na tym robi się 100% wokali) i klipy automatyzacyjne, przydatne przy przejściach i konkretnych efektach w stylu dynamicznego podgłaśniania.
Mikser to miejsce, w którym sample i generatory ze Step Sequencera są poddawane obróbce przez wtyczki zwane efektami/efektorami. Tutaj możesz z łatwością dodać np. szum/echo do dźwięku, wyostrzyć go (a nawet zrobić gitarę elektryczną z akustyka) i robić ładne wejścia np. melodii.
Dźwięk -> Kanał miksera -> (kanały można pod siebie wzajemnie podpinać) -> Master (kanał wyjściowy, który trafia do głośników).
I ta-dam! Jest utwór
![;-) ;)](./../images/smilies/mruga.gif)