Witam.
Wiem że internet jest tym wypchany ale nie znalazłam odpowiedzi na swoje pytania. Bity już jakieś tam robię, ale są obe bardzo ubogie. Robię je w Fl Studio 9. Umiem się nim obsługiwać i wgl mam dużo sampli i próbek. A te kilka pytań to:
-Jak zrobić przejście
-W jaki prosty sposób wyszczególinić refren (żeby było wiadomo kiedy nawijasz, że to refren )
-Na jakie etapy dzieli się bit i jak się one charakteryzują.
Pod bity, które mam zamiar robic będą nawijki
Proszę o wyrozumiałość i pomoc
Żeby nie zadawać zbęnych pytań: Znam akordy, czytam nuty. Jestem uczennicą szkoły muzycznej.
Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 sty 2011, 15:19
Re: Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
nie jestem producentem ale heh jesli znasz obsluge tego i owego to odpowiedzia na twoje pytanie bedzie slych i wyobraznia
Re: Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
dodaj smyczek bądź jakąś melodyjkę, tak samo, ogranicza Cię wyobraźnia
Re: Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
[ NIGDY NA TO NIE ZWRACAJ UWAGI. BO ZABIJE
Re: Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
Beat'y do hh najlepiej robić 8 lub 16, a przejścia robisz na końcu beatów. Najlepiej jak sobie posłuchasz różnych producentów hh i zobaczysz jak oni to robią. Na początku naśladuj trochę innych aż zaczniesz sama coś robić.
- Violet Rocket
- Specjalista
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 cze 2009, 23:44
Re: Robienie bitu HH. Prośba o małą pomoc
@1szy bold: A to nie "nawijacz" powinien położyć specjalny nacisk na refren? Ewentualnie możesz dodać jakąś sekcję smyczkową, bo raczej nie spodziewam się żebyś chciała robić ambitne instrumentale, a pójdziesz raczej w kierunku podziemnych beatów pod "jak na blokach nam źle", przejedzonych jak "pompki" na naszym forum. Swoją drogą polska scena beatmakerów instrumentalistów jest biedna okropnie. Jest Violet idący z nowym albumem coś a'la Shlohmo (beatmaker z L.A, też warto sprawdzić) a dopiero później te wszystkie inne polskie stworzenia. Jak widzę, że ktoś porównuje polskiego Kixnare'a (nie rozumiem fenomenu dość przeciętnego beatmakera, jego solowa płyta to lipa) do arcypapieża jakim jest FLYING LOTUS (tego też KONIECZNIE sprawdź szczególnie od 2005-208) to mnie krew zalewa. Kreatywność to jedyny próg, który może Cię ograniczać. Zobacz sobie jak zmieniają beat zawodowcy, rzuć okiem co ginie a co się pojawia w refrenie, przecież jesteś w szkole muzycznej to wyłapiesz chyba zanik/dodanie elementów?
Od siebie do nauki dobrych wejść i kreatywności polecam twórczość i dogłębną analizę: J Dilla, Madlib (z bardziej znanych). Następnie beaty instrumentalne, alternatywne: Flying Lotus, Samiyam, Jeremiah Jae chociażby (bliżej im do beatów pod rap). Z tych wywodzących się z beatów klasycznych, a idących obecnie w nową stronę zobacz Shlohmo (on też kiedyś klepał typowe kick-snare-kick-snare a zobacz jak kreatywnie teraz pracuje nad downtempo/beat) tak samo Teebs (tempo typowe pod beaty, ułożenia też ale jaka muzyka...piękna i inna choć korzenie ma w hip-hopie)
Większość w/w teraz mało przypomina prawdziwych beatmakerów ale to najlepsze źródło inspiracji. Czuję wielką misję, że jeżeli mam KIEDYKOLWIEK posłuchać polskiego rapu to tylko na naprawdę nowatorskim beacie.
Aha, skoro mówimy o płci żeńskiej, to autorce polecam także związaną z "beat-scene" Tokimonsta. Jakbyś kiedyś wpadła na pomysł kontynuowania takiego dzieła to pamiętaj o mnie : )
Jeżeli jednak byś chciała trochę inspiracji po uprzednim opanowaniu podstaw, zobacz jakie przejścia robią/robili świetni beatmakerzy.
@2gi bold: Nie rozumiem odcinka. Chodzi Ci o elementy?