Witam sa na tym forum na pewno jeszcze Hardstyle'owcy Więc ten temat kieruję do nich. Chciałbym swoich sił spróbować w Hardstyle'u,ale...nie mam zielonego pojęcia o nim w HU to co innego No i mam parę pytań:
1.Jak wykręcać Kick'a,czy korzystać z jakichs gotowców?
2.Czy jest jakiś konkretny schemat jeśli chodzi o melodie,dźwięki itp
3.Czego najbardziej się trzymać w produkcjach; stawiać na kick,melo czy jeszcze coś innego?
No i najlepiej jakby mógł ktoś np zronić krótki projekt w FL'u,pokazał mniej więcej co,gdzie,jak i do czego...wtedy byłoby najlepiej
Dziękuję z góry ;)
Hardstyle-pytania ogólne
- Jinpachi Futushimo
- Weteran
- Posty: 638
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 15:39
Re: Hardstyle-pytania ogólne
Kick jako sam dźwięk stopy z sampli, bas w zależności od typu. Reverse bass raczej z sampli teraz robią, nubass ("headhunterz style") najpopularniejszą obecnie metodą jest Camel Phat3+Ohmicide.
Schemat melodii - jest kilka. Dotyczy do głównie wzajemnego ułożenia linii głównej z basem. Kilka przykładów:
Pierwszy bar - prosta (jeden kloc melo i jeden basu/beat)
Drugi bar - szarpana (linia basowa jest opóźniona o 1/2 stepu w porównaniu do prostej)
Bez obrazka ale to chyba oczywiste - ciągła (melodia nie przerywa grania, mile widziane są tu slide'y/glide'y/czy-jakkolwiek-je-nazywasz)
Ułożenie snare'ów, clapów i hihatów:
Hihaty muszą mieć rytm, to chyba oczywiste
Clapy i snary najczęściej są grane razem z kickiem, czasem gdzieś zreloopują (np. 2 na beat).
Najpopularniejszy schemat ułożenia dźwięków melodii to taki, że najpierw wchodzi jeden, potem drugi, potem przed pie*dolnięciem ten drugi jeszcze na chwilę znika aby pojawić się znów chwilę później, tak jak na filmiku aryana (od 20s):
Na filmiku warto też zauważyć takie kickowo-szumowo-crashowe boomy przy wejściach i fakt, że perkusja inna niż kick wchodzi w klimaksie okresowo (co 32 bity).
W produkcjach należy stawiać na wszystko, kick ma być dobrze brzmiący i nabasowany jednocześnie, lead musi być dobry zarówno pod względem
melodii jak i barwy. Ale liczy się całokształt i warto dopieścić również te mniejsze FXowe i perkusyjne elementy.
Jeśli mowa o FXach, polecam właśnie te boomy i odwrócone dźwięki (reversed crash, rev-reverb wokalu).
Tutaj od 2:30 jest pre-eksportowany suchy reverb wokalu który odwróciłem po ponownym zaimportowaniu do FLa:
Chyba tyle ode mnie, pewnie napisałbym coś więcej po tych latach z HSem ale musisz stawiać dobre pytania bo teraz z głowy książki nie napiszę
Schemat melodii - jest kilka. Dotyczy do głównie wzajemnego ułożenia linii głównej z basem. Kilka przykładów:
Pierwszy bar - prosta (jeden kloc melo i jeden basu/beat)
Drugi bar - szarpana (linia basowa jest opóźniona o 1/2 stepu w porównaniu do prostej)
Bez obrazka ale to chyba oczywiste - ciągła (melodia nie przerywa grania, mile widziane są tu slide'y/glide'y/czy-jakkolwiek-je-nazywasz)
Ułożenie snare'ów, clapów i hihatów:
Hihaty muszą mieć rytm, to chyba oczywiste
Clapy i snary najczęściej są grane razem z kickiem, czasem gdzieś zreloopują (np. 2 na beat).
Najpopularniejszy schemat ułożenia dźwięków melodii to taki, że najpierw wchodzi jeden, potem drugi, potem przed pie*dolnięciem ten drugi jeszcze na chwilę znika aby pojawić się znów chwilę później, tak jak na filmiku aryana (od 20s):
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=XqusGY2Al7k
W produkcjach należy stawiać na wszystko, kick ma być dobrze brzmiący i nabasowany jednocześnie, lead musi być dobry zarówno pod względem
melodii jak i barwy. Ale liczy się całokształt i warto dopieścić również te mniejsze FXowe i perkusyjne elementy.
Jeśli mowa o FXach, polecam właśnie te boomy i odwrócone dźwięki (reversed crash, rev-reverb wokalu).
Tutaj od 2:30 jest pre-eksportowany suchy reverb wokalu który odwróciłem po ponownym zaimportowaniu do FLa:
Kod: Zaznacz cały
http://soundcloud.com/unknown-sender/drop-the-bomb-never-finished