AudaCity I poradnik

Jeżeli masz sampla to podziel się nim z innymi.
DJ_VDK

AudaCity I poradnik

Post autor: DJ_VDK »

Najpierw pobieramy AudaCity :

Kod: Zaznacz cały

http://www.instalki.pl/programy/download_c/103/1457.html
I do niego Lame_enc.dll (pozwala on zapisywać gotowy projekt w mp3 ) :

Kod: Zaznacz cały

javascript:oppna('/pop.php?dll=lame_enc')
Nie polecam robienia Hihat, Clap i Snare. Lepiej je pobrać.
A te pliki możemy znaleźć

Kod: Zaznacz cały

http://chomikuj.pl/Genaro/DJ+World/D*c5*bawi*c4*99ki+dla+DJ-*c3*b3w
Kick.Mp3 też możemy pobrać

Kod: Zaznacz cały

http://hostuje.net/file.php?id=764469eb42d023d1561d992f992c04ea
______________________________________________________________
Otwieramy i zaczynamy od tłumaczenia funkcji które będą nam potrzebne :

Generowanie tonu > Tu tworzymy buczenia i inne dźwięki.
Efekty > Efekty dźwiękowe ( w nowszych wersjach znajdziemy tego więcej)

__(Pod plik i edytuj mamy 6 prostokątów)__
Pionowa kreska > kreska czasu, dzięki niej możemy odtworzyć tylko część tracka.
2 trójkąty > narzędzie wizualnego zmniejszania db ( Wzmacniaj w efektach ).
Kredka > edycja graficzna części utworu ( głównie usuwamy drobne niepożądane dźwięki, np. trzaski ).Do tego narzędzia potrzebna jest lupa.
Lupa > potrzebna by użyć kredki (kredka działa gdy jest odpowiednie przybliżenie graficzne dźwięku)
Dwustronna strzałka > do szybkiego przemieszczania się po utworze.
Gwiazdka > multi narzędzie.

W Projekt możemy dodawać nowe ścieżki i to się bardzo przyda.

Efekty ( ŻEBY UŻYĆ EFEKTU ZAZNACZAMY DŹWIĘK DO EDYCJI !!! )

Bass Bost > Wzmocnienie basów (dokładniej, to określonej częstotliwości).

Click Removial > usuwa kliknięcia ( nie będzie potrzebne).

Echo > Echo ( powtórne odtworzenie dźwięku, tylko że coraz słabiej)

Fazer > narzędzie do edycji złożonych odgłosów ( Powoduję plaski [WET] lub uschnięcia [DRY] ).

Filtr FFT > zmniejszenie db w sposób graficzny.

Kompresor > kompresor dynamiki ( można tym zrobić np. początkowe włączenie).

Korekcja graficzna > dokładniejszy filtr FFT + kilka ulepszeń.

Narastanie poziomu > podgłaszanie w określonym czasie ( wejście ).

Normalizuj > powoduję ograniczenie db do -3 .

Nyrquist promt > narzędzie posiadające własny język, służy do tworzenia tonów i ich edycji na poziomie programowania.

Odszumiacz > Usuwa szumy. !!! UWAGA !!! Czasami jest problem z użyciem, wtedy klikamy pobierz próbkę szumu, zamykamy efekt, odtwarzamy dźwięk, włączamy od nowa.

Odwróć w czasie > narzędzie odwracające dźwięk (zamienia przód z tyłem).

Odwróć w pionie > odwraca dźwięk w pionie (nie zawsze słyszalna różnica).

Powtórz > Echo natychmiastowe BEZ przyciszania .

Wahawah > latanie po kanałach ( nie na MONO ). Morze np. spowodować że kick usłyszymy tylko w prawym głośniku.

Wzmacniaj > wzmacnia dźwięk o określoną ilość db .

Zmień prędkość > Zmiana prędkości odtwarzania w % .

Zmień tempo > Zmień prędkość .

Zmień wysokość > Zmień prędkość (tylko że nie powoduję szybszego odtworzenia następnego dźwięku).

---------------------------------
Cross Fade In > Wejście krzyżowe ( z dźwięku ).

Cross Fade Out > Wyjście krzyżowe ( z dźwięku ).

Deley > powoduję echa na zaawansowanym poziomie ( jest to część Nyrquista).

GVerb > Efekt o wielu zastosowaniach (np. powoduję dmuchanie ).

Hard Limiter > ustawia limity db i plaskania (WET) .

High Pass Filter > ustawia limit (dokładniej kasuję to co jest w limicie i poniżej).

Low Pass Filter > Odwrotność High Pass Filter.

SC4 > Bardzo fajne narzędzie RMS/db/ms/1:n (dla profesjonalistów).

Tremolo > powoduję ustępy Hz w dźwięku, czyli np. z buczenia, robi drapane buczenie.

_________________________________________________________
A więc jak zrobić kick.mp3
Po pierwsze żeby usunąć część, zaznaczamy dźwięk i backspace.

1. Najpierw wymyślmy jakiej on ma być częstotliwości ( wysokości ).
2. Jeśli już się zna Sinus , Prostokąt i Piłokrztałtny typ tonu ( ucięcie czasowe), to wybieramy Generowanie tonu i wybieramy. Ja polecam Sinus, 75,35 i niższe Hz , 0,5 (amplituda) .Następnie go skracamy do 0,5 sec (usuwamy resztę).
3. Używamy efektów : Wyciszanie, a następnie Cross Fade Out i przyśpieszamy o 1,5%, następnie z początku usuwamy 1/4 dźwięku, i przybliżamy na samym początku, i tworzymy linie w górę, nie za wysoką, ponieważ mogło by spowodować nie kick, a trzask ( lecz musi być nieco wyższa. Używamy Cross Fade Out według własnego upodobania szybkości kicka. Jeśli słyszymy bong (jak na dzwonkach) to bieżemy Bass Bost i wybieramy wzmocnienie 35 Hz, o 1 db, ze 4-5 razy, jeśli nadal słychać to wybieramy częstotliwość projektu na najwyższą .
_____________________________________________________________
Jak zrobić buczenie

1.Generujemy Ton Sinus 50 Hz 0,75 (amplituda).
2.Następnie używamy Zmień Wysokość by uzyskać różne barwy buczenia.
_____________________________________________________________

AudaCity nie jest wyposażony w piano roll jak w FL Studio, tego typu dźwięki można nagrać lub znaleźć w internecie.
_____________________________________________________________
Teraz kilka efektów :
1.Tworzymy buczenie 70 Hz Sinus.
2.Używamy Tremolo 50% 50Hz.
3.Używamy Tremolo 50% 5Hz.
4.Przyspieszamy 310% i mamy alarm.
_____________________________________________________________
AudaCity Jest także programem do edycji wokalu więc teraz trochę na ten temat.
1.Nagrywamy siebie jak mówimy "A", jeśli jesteśmy po mutacji,jeśli przed to "E" (chodzi żeby nie było głupich pisków małych dzieci).
2.Bierzemy GVerb :
>50
>5
>70
>55
A reszty nie ruszamy.
3.Robimy to 2 razy.
4.Kopiujemy 3 razy (Ctrl+C).
5.Odwracamy w czasie.
6.Przyśpieszamy 310%.
I mamy piskliwy ale fajny efekt głosu, zamieniony na dźwiękowy.
_______________________________________________________________
Dałem dużo info na ten temat mam nadzieje że to wszystko.
Jeżeli jeszcze czegoś nie wiecie to proszę napisać. Pozdrowienia.

Tags:
Kromcia
Specjalista
Posty: 1613
Rejestracja: 27 mar 2011, 16:51

Re: AudaCity I poradnik

Post autor: Kromcia »

Od niedawna mam ten program,
Wielkie dzięki za wytłumaczenie poszczególnych funkcji których ja w ogóle nie rozumiałam...

Teraz będzie mi łatwiej pobawić się muzyką w której chciałabym coś zmienić, a mam tych utworków trochę..
Thanks za pracę, tak się rozpisałeś, że musiało Ci to trochę zająć

Dziękuje bardzo, Pozdrawiam ;)
syx11
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:51

Re: AudaCity I poradnik

Post autor: syx11 »

taak a ja chciałabym uzyskać ładny efekt na wokalu taki lekki pogłos i żadne Deley i GVerb nie potrafie ustawić :( Chodzi o nie suchy wokal. osoby w temacie wiedzą o co chodzi.
ODPOWIEDZ