jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
yo, interesuje mnie informacja jakie zabiegi zastosowac na stopie by ta walila pelnym pasmem jak np w kawalku cramp&anton firtich - microwave kitchen. Z tego co wiem to mozna ten efekt uzyskac na kompresorze, wiecej kolega nie chcial mi sprzedac informacji Bede wdzieczna, pozdrawiam
Tags:
- Violet Rocket
- Specjalista
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 cze 2009, 23:44
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
Przede wszystkim dobry dobór sampli. Kick w tym kawałku ma przewagę "bottom kick'a" jak ja to mówię, tego odpowiedzialnego za głębsze brzmienie, poniżej piszę o co mi chodzi:
Layering. Czyli nałożenie dwóch kicków na siebie. W tym kawałku czuć, że EQing jest zrobiony pod ten dolny, głębszy kick, ale zarazem góra ma takie mocne uderzenie. Właśnie poprzez złączenie dwóch kicków (głębokiego nastawionego na dolne partie, to on nadaje basowości kickowi i tego lżejszego odpowiedzialnego za "puknięcie") uzyskuje się podobny efekt. Należy podczas EQingu w "top" kicku zostawić wyższe partie, w których nie gryzie on się częstotliwościami z "bottom", a w dolnym zostawić mocniejsze, głębsze partie.
Kompresja dobrze wyjaśniona jest w tym artykule (j. angielski)
Jeżeli jednak chcesz ominąć wejście "w głąb" tej teorii, to tak na oko spróbuj nałożyć kompresor na kick-bus w mixerze i daj (choć nie jest to zasadą, a jedynie małą podpowiedzią)
Ratio: 4:1 max 6:1
wolny Attack, średni Release
dorzuć "room" Reverb w okolicach 0,1-0,2ms
kick w mono
distortion: polecam Distroyr jeżeli ma być darmowy, ja takiego używam ale są lepsze pluginy, Ohmicide, Camelphat3.}
Jest jeszcze kilka prawie "pewniaków" co do traktowania EQ kicków, ale kick kickowi nierówny więc nie chcę tu nic sugerować.
Jeżeli o czymś zapomniałem to niech ktoś mnie wyręczy/poprawi z góry sorry.
Layering. Czyli nałożenie dwóch kicków na siebie. W tym kawałku czuć, że EQing jest zrobiony pod ten dolny, głębszy kick, ale zarazem góra ma takie mocne uderzenie. Właśnie poprzez złączenie dwóch kicków (głębokiego nastawionego na dolne partie, to on nadaje basowości kickowi i tego lżejszego odpowiedzialnego za "puknięcie") uzyskuje się podobny efekt. Należy podczas EQingu w "top" kicku zostawić wyższe partie, w których nie gryzie on się częstotliwościami z "bottom", a w dolnym zostawić mocniejsze, głębsze partie.
Kompresja dobrze wyjaśniona jest w tym artykule (j. angielski)
Kod: Zaznacz cały
http://audiogeekzine.com/2012/05/guest-post-how-to-use-compressors/
Ratio: 4:1 max 6:1
wolny Attack, średni Release
dorzuć "room" Reverb w okolicach 0,1-0,2ms
kick w mono
distortion: polecam Distroyr jeżeli ma być darmowy, ja takiego używam ale są lepsze pluginy, Ohmicide, Camelphat3.}
Jest jeszcze kilka prawie "pewniaków" co do traktowania EQ kicków, ale kick kickowi nierówny więc nie chcę tu nic sugerować.
Jeżeli o czymś zapomniałem to niech ktoś mnie wyręczy/poprawi z góry sorry.
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
osz qwa jaki Violet tutaj esej napisał jeszcze dam Ci tutaj taki wycinek o equalizacji stopy:
[
[
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
Dzięki za informacje ale chyba nie do końca się rozumiemy. Chodzi mi o big roomowy kick. On wali pełnym pasmem, np. w kawałku Oen Bearen - effra zastosowany jest kompresor, który na początku gdy idzie sama stopa laduje ją pelnym pasmem a później idzie już normalnie. To właśnie z Adrianem rozmawiałam i on powiedział, że to na kompresorze zrobił ale mi nie powie jak Generalnie jest ktoś z muzikum music producers kto ma w swoim choć jednym kawałku stopę big roomową?
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
wypróbuj:
Treshold : od - 11 do -14
Ratio: duze, 7:1 albo i 8:1
Mały atack i mały release
gain: + 6 do + 8 db w zależności od potrzeb
ps. wydaje mi się że kick nie może walić pełnym pasmem bardziej tak jak fioletowy napisał, jest sub kick i kick odpowiadający za "pykanie", "klang" czy jak to tam nazwać, wspólnie wysłane do jednego kanału na którym jest ten kompresor zapięty
Treshold : od - 11 do -14
Ratio: duze, 7:1 albo i 8:1
Mały atack i mały release
gain: + 6 do + 8 db w zależności od potrzeb
ps. wydaje mi się że kick nie może walić pełnym pasmem bardziej tak jak fioletowy napisał, jest sub kick i kick odpowiadający za "pykanie", "klang" czy jak to tam nazwać, wspólnie wysłane do jednego kanału na którym jest ten kompresor zapięty
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
o dzieki, sprawdze to jutro bo mam już gotowy track ale widzi mi się w nim właśnie taka bigroomowa stopa.
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
przetestowałam te ustawienia i również zastosowałam podwójną stopę tzn. sub stope i peak stopę i owszem trochę podbija ale to jeszcze nie jest to. Czekam na jakieś wasze pomysły albo poprostu na wypowiedź kogoś kto w swoich kawałkach stosuje bądz stosował bigroomową stopę
- Violet Rocket
- Specjalista
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 cze 2009, 23:44
Re: jak wykrecic gruba stope na pelnym pasmie?
Tru. Taki zabieg "uszedłby" choć nie byłoby to zbyt dobrze brzmiące ale tylko, gdy kick grałby sam, nie mógłby przeszkadzać innym elementom wchodząc w ich pasmo częstotliwości. Potencjalnie bez EQingu taki mocny, głęboki kick dolny idzie niby całym prawie pasmem skupiając się na low-ach aż do ponad 10khz, ale właśnie o to chodzi, że należy obcinać zbędne częstotliwości by nie integrowały z resztą. Ciężko wyobrazić sobie kick idący całym pasmem wchodzący na bass, zadusiłby mix po całości (nie jestem asem w tym i robię często błędy ale wg. teorii tak to wygląda)