skąd sample akustycznych instrumentów?
- radekdudek11
- Specjalista
- Posty: 1652
- Rejestracja: 07 gru 2009, 16:44
Re: skąd sample akustycznych instrumentów?
poszukaj plikow sf2 trabki itp
- Violet Rocket
- Specjalista
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 cze 2009, 23:44
Re: skąd sample akustycznych instrumentów?
Urgh..po co sample jak można EWQL czy nawet jakiś lżejszy dobry Orchestral pobrać i zrobić własne.
Re: skąd sample akustycznych instrumentów?
A bo nie wiem czy ktoś się tym zajmuje jeszcze No ale są legalne, niektóre są ok a niektóre no jakościowo nie bardzo.
Re: skąd sample akustycznych instrumentów?
Może to tylko twoje przejęzyczenie, ale w istocie w romplerach gramy samplami, które są tylko odpowiednio spreparowane, ergo własnego brzmienia nie stworzymy. Jednak nie zmienia to faktu, że takie rzeczy jak miroslav philharmonik, czy te ewql'e brzmią zaiście i na dzień dzisiejszy, w wirtualnym świecie romplery w miarę udanie symulują instrumenty. Jedynie hammond z powyższego zestawu ma sporo udanych emulacji jak NI B4, albo organized trio, ale przecież w końcu to syntezator
Inna sprawa, że przy takich instrumentach jak trąbka, saksofon, czy choćby gitara elektryczna istnieje tyle technik gry i udziwnień, że porządnej solówki na romplerze nie złożysz. W romplerach z biedą idzie naturalnie brzmiące glissando zrobić, a co dopiero tapping gitarowy, czy te charakterystyczne nieregularne skrzeczenie trąbki i saxa. Coś tam sobie robię, szczególnie trąbki, ale moje techniki są zdekla eksperymentalne i z założenia są nienaturalnie brzmiące, jak choćby to:
Kod: Zaznacz cały
http://soundcloud.com/darxide/darxide-sleeping-dog
A sample też są zaiste, ale nie wycinane, tylko nagrywane. Biorę czasem harmonijkę, nagrywam luźne solówki, potem efektuję to distortami, wave shaperami, delayami, crusherami, filtrami zaporowymi tak, że wychodzi diametralnie inne, abstrakcyjne brzmienie. Można solówkę wczytać do slicera i odwracać pojedyncze elementy, zmieniać kolejność, dogrywać następne stopnie szeregu tercjowego tworząc akordy na instrumentach, które przeznaczone są do gry solo... pomysł i efekty są dla mnie kluczowe.