Regulamin Moderatorów

Dział widoczny tylko przez Administracje i Moderatorów.
Awatar użytkownika
Piotr 345
Ekspert
Posty: 6334
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:08

Regulamin Moderatorów

Post autor: Piotr 345 »

Regulamin Moderatorów

Każdy moderator zobowiązany jest do przeczytania regulaminu,
po to aby informacje w nim zamieszczone nie były mu obce,
a treść w nim zawarta była wyznacznikiem do moderowania całego forum.
Moderator to użytkownik forum posiadający uprawnienia do modyfikacji
tematów lub postów przedstawionych na forum.
Posada moderatora oraz super moderatora jest dobrowolna.
Ranga moderatora przyznawana jest przez administrację
po uprzednim ogłoszeniu naboru do grupy moderatorskiej, oraz
wyboru najlepszych kandydatów z pośród nadesłanych zgłoszeń.
Rangę super moderatora otrzymuje moderator, który wzorowo wykonuje swoją pracę, wyboru dokonuje administrator na podstawie statystyk moderatorskich,
oraz aktywności danego moderatora na forum.
Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć więcej niż jedno ostrzeżenie.
Uwaga moderator może stracić rangę w następujących przypadkach:
jeżeli nie wykonuje przez co najmniej 3 miesiące
powierzonych mu obowiązków, nie widnieje w statystykach forum,
nie pisze żadnych postów, nie zakłada nowych tematów,
nie odpowiada na prywatne wiadomości, nie bierze udziału w

dyskusjach prowadzonych na forum, bądź sam rezygnuje pisząc odpowiednie pismo do administratora, inne powody.


Obowiązki moderatora



Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku w przypisanym mu dziale tematycznym , a także egzekwowanie regulaminu od innych użytkowników forum.

Częste logowanie się na forum, weryfikacja wszystkich nowych tematów, oraz postów napisanych przez użytkowników forum pod kątem regulaminu.

Przenoszenie do kosza tematów nie zgodnych z regulaminem.

Przenoszenie wygasłych linków do działu o nazwie archiwum utworów.
Prezentowanie wzorowej postawy godnej do naśladowania.
Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji popełnionych przez

użytkowników poprzez informacje na SB lub Pw.
Pisanie postów na forum będących przykładem poprawności merytorycznej,
interpunkcyjnej oraz stylistycznej.
Wykazywanie się umiejętnością (pokojowego) rozwiązywania

konfliktów oraz łagodzenia sporów między użytkownikami forum.
W przypadku usuwania lub edycji postu, należy pod czynnością wpisać

powód edycji postu, brak tego wyjaśnienia równoznaczny jest z

brakiem argumentacji, a co za tym idzie nie znajomością regulaminu.

Moderatorzy mają prawo do edycji wpisów na SB, oraz banowania
użytkowników łamiących regulamin.

Prawa Moderatora

Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających:
wulgaryzmy treści rasistowskie, pornograficzne, obrażające użytkowników obrażające daną kulturę, religię, poglądy, wszelkiego rodzaju off topy,
zbędne komentarze nie wnoszące nic do tematu, reklamę innego forum,
tematy o niskim poziomie intelektualnym, zawierające liczne błędy ortograficzne, interpunkcyjne, literówki składające się w większości z ikonek np.(emotki)
Zamykanie i otwieranie tematów na forum.
Słowne upominanie użytkowników łamiących regulamin zarówno
na forum jak i poprzez SB (piszemy stosowne info)
Banowanie użytkowników łamiących regulamin
(zalecane w przypadku naruszenia regulaminu)
spam lub perfidna reklama innego forum.
Moderator ma prawo do edycji postu lub tematu
pisząc odpowiednią notę kolorem czerwonym.
Moderator ma prawo przenieść do kosza temat lub post niezgodny z regulaminem.

Ostrzeżenia


Ostrzeżenia dajemy w przypadku kiedy ustne upomnienia nie przynoszą żadnego skutku np:
użytkownik niedbale zakłada temat, nie dopisuje adresu forum,
pisze niestosowne i obraźliwe posty nie wnoszące nic do tematu.
Umyślnie wrzuca utwory do działów które nie mają nic wspólnego
z zakładanym tematem.
(Proszę pamiętać, najpierw pisemne upomnienie, potem warn)
Ostrzeżenia dajemy w następujący sposób:
wchodzimy do profilu użytkownika, w zakładce ostrzeżenia wybieramy link (Dodaj ostrzeżenie)
następnie wybieramy powód za co dajemy warna , np: wulgaryzmy.
Wypełniamy też wiadomość do użytkownika po to by wiedział za co dostał warna np: wulgaryzmy na SB lub obraza innego użytkownika forum.
Przy każdym wariancie dodatkowo jest kwadracik (Ostrzeżenie)
gdy go zaznaczymy, użytkownik dostanie jedynie upomnienie,
bez żadnych punktów.


Ban dla użytkowników

Użytkownika możemy zbanować, kiedy ustne upomnienia

oraz ostrzeżenia nie przynoszą żadnego efektu.

Na początek proponuję bana na 7 dni,

jeżeli ta kara nie przyniesie żadnego skutku 30 dni,

potem dajemy wieczystą blokadę.

Banujemy też użytkowników zakładających konto po raz drugi i trzeci

po to aby dalej łamać regulamin.

Bezwzględnie usuwamy perfidny spam

w takich przypadkach dajemy wieczystą blokadę.

W tym jedynym przypadku nie wysyłamy informacji do zbanowanego.

Robimy to w następujący sposób: logujemy się w panelu moderatora,

w pole znajdź użytkownika wpisujemy jego nick następnie klikamy banuj.

Wpisujemy również notę z jakiego powodu użytkownik forum został zbanowany.


Informacje końcowe

Decyzje podjęte przez moderatora są ostateczne i nie podważalne.
Negowanie jakiejkolwiek decyzji przez innego moderatora,
oraz dokonywanie przez niego zmian może zostać uznane jako naruszenie regulaminu, w takim przypadku proszę powiadomić administratora forum!

W przypadkach, kiedy uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy, należy wysłać notę do administratora.
Nadużycie uprawnień moderatorskich dla własnych korzyści
wiąże się z natychmiastowym usunięciem z grupy, w skrajnych przypadkach do zbanowania moderatora.
Nieznajomość regulaminu, lub nieprzestrzeganie, wiąże się usunięciem z
grupy moderatorskiej.
Wszystkie akcje wykonane przez moderatora zapisywane są w statystykach forum do których ma dostęp tylko Administrator forum.
Moderator i Super moderator bezpośrednio podlegają administratorowi i zobligowani są do wykonywania wszystkich poleceń wydanych przez niego.
Moderator w pierwszej kolejności pracuje w przypisanym mu dziale,
jeżeli jednak przeglądając forum zobaczy temat nie zgodny z regulaminem
powinien sam podjąć odpowiednie kroki, lub napisać info
do moderatora działu.
Ze względu na to iż moderatorzy przydzieleni są do działów o różnej tematyce i popularności:
nie obowiązuje minimalny limit akcji moderatorskich.
Jednak z uwagi na to iż w działach Electro House, Dance & Club
użytkownicy zakładają najwięcej tematów,
dlatego moderatorzy przypisani do nich będą musieli
wykazać się większą aktywnością moderatorską na forum.

Administrator forum

Piotr 345
Awatar użytkownika
Ghost
Ekspert
Posty: 2022
Rejestracja: 20 cze 2007, 11:31

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Ghost »



niestety od dłuższego czasu edycja jest nie możliwa ;)
pozdro.
Awatar użytkownika
R3haB
Specjalista
Posty: 1673
Rejestracja: 18 cze 2011, 20:03

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: R3haB »

Wszystko co opisałeś jest przecież kompletnie oczywiste ;) Chyba że dla nowych . A co do edycji , czysta prawda.

Swoją drogą , nie żebym faworyzował , ale widać Piotrze ze sie nię opierdalasz :D Tak trzymać ;]
Awatar użytkownika
PavloZ
Specjalista
Posty: 1176
Rejestracja: 12 cze 2011, 14:31

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: PavloZ »

Ja tam wolę jak mam wszystko ładnie wypunktowane, zamiast ściany tekstu... Nie mniej (pomijając drobne błędy) lepszy taki regulamin niż żaden. Do czegoś trzeba się odwoływać ;]
Awatar użytkownika
Cj Ex3
Ekspert
Posty: 3606
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:39

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Cj Ex3 »



True, forma regulaminu jest nieczytelna (wielka, gruba i wyśrodkowana czcionka), wystarczająco żeby męczyć wzrok.

Pytanie odnośnie regulaminu: jeśli user wyłączył odbieranie PW to możemy przejść od razu do warnów? :D
Awatar użytkownika
Piotr 345
Ekspert
Posty: 6334
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:08

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Piotr 345 »



Forma jest bardzo czytelna.
Bardzo was proszę nie zachowujcie się jak dzieci w przedszkolu :)
Awatar użytkownika
Cj Ex3
Ekspert
Posty: 3606
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:39

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Cj Ex3 »

Jeśli uważasz, że to jest czytelne to śmiało, nie przeszkadzam w prywatnych wierzeniach wujku (analogia do opiekunek w przedszkolu na które dzieci mówią per ciocia), ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie xD Jak ma wyglądać korespondencja przed wlepianiem warnów, gdy dana osoba blokuje PW?
Awatar użytkownika
Piotr 345
Ekspert
Posty: 6334
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:08

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Piotr 345 »



Jeżeli użytkownik nie chce odbierać prywatnych wiadomości to jego prywatna sprawa.
Nie wiem dlaczego mamy się tym przejmować.
Awatar użytkownika
Cj Ex3
Ekspert
Posty: 3606
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:39

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Cj Ex3 »

Widzę nie do końca się rozumiemy, więc uznam to za pozwolenie. Ktoś coś zrobi źle -> wyślijmy mu pw -> oho, zablokował pw! to wpierdalamy warna od razu.

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Piotr 345
Ekspert
Posty: 6334
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:08

Re: Regulamin Moderatorów

Post autor: Piotr 345 »



Jeżeli użytkownik łamie regulamin -> jest zalogowany na forum -> świadomie zablokował odbiór PW -> piszemy PW na SB.
Nie odpowiada -> warn -> dalej łamie regulamin -> Ban 7 -> Ban 30 -> Ban na zawsze.

Temat zostaje zamknięty , jeżeli macie pytania dotyczące Regulaminu
proszę zakładać temat w strefie Moda.
Zablokowany